Najważniejszy jest konkret, dlatego tytuł powinien być przede wszystkim czytelny i zrozumiały. Owszem, ciekawe zabiegi językowe mogą go uatrakcyjnić, ale nie powinny przesłaniać wartości informacyjnej, czyli tego, na czym odbiorcy zależy najbardziej. Oto więc 5 sposobów na dobry tytuł.

1.    Zachęta.

Tytuł informuje o zawartości artykułu, ale w taki sposób, aby odbiorca zechciał przeczytać całość tekstu. Tym samym tytuł musi być tak skonstruowany, aby odbiorca czuł potrzebę przeczytania przynajmniej kilku kolejnych zdań artykułu.

  • 5 sprawdzonych (sposobów na stworzenie naprawdę dobrego tytułu)

Pierwsze wyrazy, a czasami jedyne, jakie odbiorca widzi, wchodząc na stronę, to tytuł. Dlatego tak wiele od niego zależy i dlatego musi zawierać zachętę.

2.    Obietnica.

Gwarancja zawarta w tytule jest jednocześnie zachętą. Ale gwarancja, czyli obietnica, nie może zawierać w sobie odpowiedzi poszukiwanej przez odbiorcę. Ma być jedyne wstępem do niej, bowiem samą odpowiedź stanowi treść artykułu.

  • 5 (sprawdzonych sposobów) na stworzenie naprawdę dobrego tytułu

Obietnica rozwiązania problemu czy podania sposobu na osiągnięcie czegoś to nic innego jak korzyść, którą odbiorcą uzyska, czytając artykuł. A przecież każdy lubi czerpać z czegoś korzyści.

3.    Korzyść.

Jednym z najbardziej przekonujących argumentów, dzięki którym można kogoś skłonić do czego, jest zagwarantowanie korzyści. Jej osiągnięcie będzie możliwe pod warunkiem, że podjęte zostaną określone działania. Jeśli zatem tytuł gwarantuje korzyść, to kto nie skusi się, aby przeczytać artykuł.

  • 5 sprawdzonych sposobów na stworzenie naprawdę (dobrego tytułu)

Widząc w tytule obietnicę korzyści, każdy odbiorca zechce dowiedzieć się, jak też ją uzyskać. W tym celu podejmie się przeczytania artykułu, ponieważ to on zawiera sposób na jej osiągnięcie.

4.    Sposób.

Internauci poszukują w Internecie informacji, ale wśród nich ważne miejsce zajmują te, które są rozwiązaniem ich problemów bądź przydatną poradą. Zatem podanie skutecznego sposobu na „coś” zwiększa szanse, że artykuł zostanie przeczytany.

  • 5 sprawdzonych (sposobów na stworzenie) naprawdę dobrego tytułu

Pożądany przez internautów „sposób” zawierają tytuły ujęte w następujących schematach: „jak osiągnąć / zrobić / zyskać” i „sposób na”. Tak skonstruowany tytuł jest jednocześnie najbardziej prawdopodobnym zapytaniem wpisywanym przez internautów do wyszukiwarki.

5.    Liczba.

Dla odbiorcy duże znaczenie ma wiarygodność informacyjna tytułu. A cóż może w tym pomóc, jeśli nie liczba (również podana w procentach). Dlatego bardzo często cyfra stanowi uzupełnienie wartości informacyjnej tytułu.

  • (5) sprawdzonych sposobów na stworzenie naprawdę dobrego tytułu

Nie zdarza się jednak, aby podana liczba bądź procent były dużej wartości. 100% gwarancja nie wzbudza zaufania, natomiast 20 skutecznych sposobów zniechęca do czytania.

Ponieważ w copwritingu obowiązują pewne reguły redaktorskie, tytuły tworzone są w oparciu o sprawdzone schematy. Jeśli jednak treść artykułu nie odpowiada zawartej w nich wartości informacyjnej, nawet najlepiej opracowanych schemat nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Dlatego zawsze trzeba pamiętać, aby artykuł był dokładnym rozwinięciem tych kilku słów tworzących tytuł.

PODOBNE ARTYKUŁY

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź