Skuteczny content marketing jest wypadkową wielu „talentów”, tych posiadanych przez copywritera i tych, którymi wyróżnia się marketingowiec. Jednak coraz częściej do stworzenie dobrego content marketingu wystarczy tylko jeden specjalista – czyli copywriter, który coraz częściej posiada też cechy specjalisty do marketingu.

Nawet najlepsze treści nie będą budzić zainteresowania, jeśli ich forma nie będzie odpowiadać potrzebom użytkowników i nie będzie dostosowana do specyfiki środowiska Internetu. Z kolei treści dostosowane do tych dwóch czynników, a pozbawione wartości merytorycznej również spotkają się z obojętnością użytkowników. Zatem jakie powinny być treści?

Copywriting między słowami

Copywriting to język „subtelnej perswazji” ukryty w komunikatach słownych i mający skłonić odbiorcę do działania. Jest on częścią reklamy w każdej postaci – broszura, newsletter, informacja prasowa, artykuł branżowy, ekspercki czy sponsorowany. Może być chwytliwym sloganem, intrygującym tekstem, opisem produktu w ofercie sprzedażowej, informacją na stronie internetowej, a przede wszystkim scenariuszem spotu reklamowego i każdej wypowiadanej w nim kwestii.

Content marketing prawdziwą sztuką

Dobry content marketing to wartościowe i ciekawe treści, które mogą wyjść spod ręki twórczego copywritera. A ponieważ ten copywriter jest dziś zdolnym marketingowcem, tworzone treści są odpowiedzią na potrzeby użytkowników i mają przy tym atrakcyjną formę. Dzięki temu użytkownicy nie tylko chętnie zapoznają się z danym contentem, ale też chętnie zapoznają się z kolejnym i polecą go innym.

Content marketing to nic więc innego, jak treści, których poszukują użytkownicy.

Eksperymenty marketingowe „szalonego copywritera”

Copywriter może stać się specjalistą od content marketingu, ponieważ zna zasady poprawności językowej i potrafi je prawidłowo stosować, posiada umiejętność tworzenia wysokiej jakości treści, a przy tym rozumie odbiorców, umie rozpoznać ich oczekiwania. Dzięki temu jest w stanie dostarczyć im komunikat adekwatny do ich oczekiwań.

Nic więc dziwnego, że copywriting i content marketing łączą się ze sobą, a efekt często jest oryginalny i zaskakujący. Oczywiście, trzeba umieć znaleźć złoty środek, aby dostarczyć odbiorcy przekaz dostosowany do jego oczekiwań. Trzeb bowiem mieć na uwadze, że nie zawsze eksperyment jest udany, a odbiorców bardzo łatwo można nim zniechęcić.

Subtelna granica

Content marketing tworzony jest na podstawie oryginalnych materiałów i ma na celu budowanie świadomości marki oraz generowanie sprzedaży. Jest on w 100% dostosowany do charakteru marki i potrzeb odbiorcy, przez co jest fundamentem strategii zarządzania treścią. Rozbudowane kampanie marketingowe wykorzystujące content marketing często wymagają zaangażowania zespołu specjalistów.

Zdarza się jednak, że eksperci od content marketingu, często copywriterzy, działają też samodzielnie, udzielając się na swoich blogach czy profilach społecznościowych, gdzie komentują wydarzenia związane z marką. W tym przypadku content marketing jest jak konwersacja o charakterze informacyjnym, dlatego też nie ma tu tonu oficjalnego – można by stwierdzić, że jest to rodzaj pogawędki.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź