Ponieważ content marketing pozwala na pełne zaangażowanie grupy docelowej, nawiązane relacje z konsumentami są trwalsze, a w efekcie wzrasta też poziom zaufania do marki. Dzięki temu komunikat o charakterze promocyjnym czy sprzedażowym, negowany w postaci reklamy, w formie content marketingu jest aprobowany przez konsumentów.

Zyskuj z content marketingiem

Za pomocą content markatingu marka nie tylko jest promowana, ale też kreowany jest jej wizerunek, budowane jest zaufanie konsumentów, co w konsekwencji przekłada się na generowane efekty sprzedażowe.

Zaangażowanie użytkowników to wzrost konwersji.

Proces ten odbywa się poprzez komunikację, ukierunkowaną na informowanie i kształtowanie opinii, a nie poprzez perswazyjną reklamę. W ten sposób marka w oczach odbiorców postrzegana jest jako ekspert w swojej dziedzinie, który regularnie dostarcza wartościowe treści, zawierające odpowiedzi na pytania stawiane przez konsumentów.

Zestaw narzędzi

Wśród najczęściej wykorzystywanych form content marktingu wymienia się:

  • 81% – treści na oficjalnej stronie – dobry content na stronie internetowej świadczy o marce, przyciąga użytkowników, ale też przekłada się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, ponieważ wyszukiwarki promują treści oryginalne i wartościowe,
  • 78% – artykuły (w tym eksperckie, sponsorowane, branżowe), które dostarczają wielu wartościowych informacji na temat marki określonej grupie docelowej,
  • 61% – newslettery – traktowane jako bezpośrednią formę przekazu, zawierają nowości na temat marki, a trafiają do określonych i zainteresowanych odbiorców,
  • 55% – case study, będące analizą przypadku, rzeczywistego zdarzenia, a umożliwiające wyciągniecie wniosków odnośnie przyczyn i rezultatów przebiegu tego zdarzenia, w celu wskazania pewnych pomysłów wartych wykorzystania i błędów, których należy się wystrzegać,
  • 51% – blogi, za pośrednictwem których dostarcza sie użytkownikom nowych informacji, ułatwiają one podtrzymywanie kontaktu na linii marka-klient, ale też pozwalają na generowanie treści pozytywnie odbieranej przez algorytm wyszukiwarki,
  • 51% - e-magazyny i e-booki (mające charakter edukacyjny), w których można szerzej omówić ważne zagadnienia związane z działalnością marki, a to czyni ją ekspertem,
  • 51% – infografiki to uproszczony sposób przekazu będący spójnym i ciekawym połączniem tekstu i grafiki,
  • 43% – poradniki, raporty, w których użytkownicy zwykle szukają wartościowych informacji, a ich dostarczanie sprawia, że marka staje się wiarygodna w oczach konsumentów, którzy odbierają to jako przejaw zainteresowania ich oczekiwania i opiniami,
  • 41% – video dostarczające użytkownikowi poszukiwanych przez nich informacji w atrakcyjnej formie przekazu, jest to szybki sposób na samą prezentację marki, jak i zapoznanie się użytkownika z materiałem,
  • 41% – prezentacje multimedialne, gdzie wartościowe informacje mogą być przedstawiane również w formie graficznej, tak docenianej przez użytkowników,
  • 16% – podcasty, czyli video, prezentacje, pdf w odcinkach, zarówno o charakterze informacyjnym, jak i rozrywkowym.

Zarządzaj mądrze

Wysokiej jakości content marketing musi być odpowiednio dystrybuowany. Zarządzanie content marketingiem jest niemal równoznaczne z zarządzaniem reputacją marki, a ponadto świadczy też o zainteresowaniu marki potrzebami i opiniami klientów.

Skuteczny content marketing to wysokiej jakości treści dostarczane regularnie, przy wykorzystaniu właściwych, ale często zróżnicowanych kanałów.

Jakość i ilość treści oraz metoda rozpowszechniania to aspekty warunkujące siłę oddziaływania content marketingu na określoną grupę docelową.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź