Calvin Klein to jeden z najpopularniejszych projektantów mody. Zasłynął dzięki kontrowersyjnej kampanii reklamowej  jeansów z Brooke Shields oraz kolekcji męskiej bielizny. Wykreował  pierwsze  zapachy unisex.

Calvin Klein urodził się 19 listopada 1942 roku. Jego rodzice byli Żydami węgierskiego pochodzenia. Pasja projektowania ujawniła się dosyć wcześnie, bo już od najmłodszych lat. Atmosfera panująca w domu również przyczyniła się do wyboru ścieżki zawodowej. Matka interesowała się modą i sztuką. Babka, która była krawcową, nauczyła go szyć.

Pierwsze udane kroki w świecie mody

Calvin po ukończeniu High School of Industrial Arts na Manhattanie, uczęszczał do Art Students League of New York oraz nowojorskiego Fashion Institute of Technology, gdzie w 2003 r. otrzymał tytuł doktora honoris causa. W 1962 r. odbył staż w domu na Siódmej Alei w Nowym Jorku, pracując u producenta płaszczy i garniturów Dana Millisteina.  Przez pięć lat projektował w innych nowojorskich sklepach. W 1968 roku wraz z przyjacielem Barrym Schwartzem otworzył własny biznes.

Prawdziwy talent i mały łut szczęścia

Podobno  dyrektor sąsiadującej ze studiem Kleina firmy Bonwit Teller odkrył młodego projektanta, kiedy pomylił piętra dzielonego przez nich budynku. Próbki prac dwudziestokilkulatka przypadły mu do gustu. Zaproponował chłopakowi warte 50 tysięcy dolarów zlecenie. W ten sposób powstała pierwsza kolekcja damskich i męskich trenczy, która była sygnowana logiem marki. Od tego momentu założona przez szkolnych kolegów firma zaczęła szyć na zamówienie.

Produkty luksusowe i unisex moda

Sukces finansowy firmy przyczynił się do poszerzenia oferty. Znakiem rozpoznawczym stały się sportowe swetry, koszule, spódnice, bielizna i sukienki, które projektowano tak, by stanowiły razem kompletny zestaw garderoby. Kolekcje charakteryzowały się prostą linią, uszyte były ze szlachetnych materiałów w stonowanych barwach. W 1978 roku Klein zaprezentował światu swoją pierwszą kolekcję odzieży męskiej, w tym samym roku asortyment poszerzył się o perfumy i  kolorowe kosmetyki. Największą sławę firma zyskała dzięki serii wąskich jeansów.

Projektant znany jest również z tego, że tworzy modę uniseks, jego T- shirty i dżinsy mogą nosić zarówno kobiety i mężczyźni. Marka w stosunkowo krótkim okresie czasu zyskała miano luksusowej.

Niewątpliwie jego oryginalnym produktom sławę przyniosły kampanie reklamowe mocno zapadające w pamięć, ale często też wprawiające w konsternację.

Autor: Katarzyna Kidacka

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź