Content marketing jest obecnie najskuteczniejszym narzędziem e-marketingu i już niejeden się o tym przekonał. Jednak, aby przyniósł on oczekiwane efekty, trzeba wiedzieć, jak dobrze się nim posługiwać. Co zatem należy wiedzieć o marketingu treści, aby uniknąć niestety dość częstych błędów?

Content marketing a reklama

Content marketing niewiele ma wspólnego z tradycyjną reklamą, w zasadzie powstał jako konsekwencja coraz mniejszego zainteresowania konsumentów perswazyjnym komunikatem. Jedyną wspólną cechą łączącą te dwie formy przekazu jest cel ogólny – czyli promocja. Jednak środki wykorzystywane dla realizacji tego celu są już zdecydowanie inne, a wynika to z tego, że reklama jest jednostronnym komunikatem, a content marketing przybiera formę dialogu, który inicjowany jest za pomocą wartościowych treści zawierających informacje przydatne konsumentom.

Tworzenie content marketingu jest procesem wieloetapowym, na który składają się takie działania, jak: planowanie, opracowywanie, udoskonalanie, analiza. Trzeba przy tym pamiętać, że tworzenie content marketingu jest elementem złożonej i długoterminowej kampanii zarządzania treścią. Bez znajomości najważniejszych zasad korzystanie z content marketingu nie zawsze będzie skuteczne.

Dlaczego content marketing?

Tworzenie content marketingu powinno poprzedzić powyższe pytanie, ponieważ odpowiedź na nie pomoże określić cel szczegółowy, który determinuje rodzaj potrzebnych treści. Zatem, dlaczego content marketing? Ponieważ konsumenci teraz inaczej szukają informacji, w związku z czym bardzo ważne jest, aby poznać ich zachowania.

Ponadto, content marketing realizuje założenia biznesowe, cel ogólny i szczegółowe, gdyż dostarcza konsumentom informacji, których poszukują – wartościowych i przydatnych, potrzebnych w procesie zakupowym. Obecnie brak wartościowych treści w Internecie jest równoznaczny z utratą przewagi konkurencyjnej i negatywnym stosunkiem konsumentów.

Jaki jest cel content marketingu?

Nie można tworzyć content marketingu bez określenia celu szczegółowego, który wynika z założeń biznesowych firmy i oczekiwań konsumentów. Założeniem content marketingu jest tworzenie treści przydatnych, zawierających konkretne informacje, wartościowe dla konsumentów. Mogą być one dostarczone w różnej postaci, jako artykuły, poradniki, filmy, prezentacje, ale najważniejsze, by angażowały konsumentów, zmniejszając ich niechęć, a zwiększając sprzedaż.

Koniecznie trzeba zrozumieć konsumentów, dokonać analizy ich potrzeb, aby następnie przygotować wartościowy content, będący rzetelną informacją dotyczącą tego, w jaki sposób dana oferta spełni ich oczekiwania.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź