Content marketing wymaga wysiłku i czasu, ale trud włożony w tworzenie wartościowych treści naprawdę się opłaca. Wprawdzie sama kampania zarządzania treścią musi być realizowana przez kilka- lub kilkanaście miesięcy, ale jej efekty utrzymują się długo.

Jak zaplanować content marketing?

Planowanie content marketingu musi uwzględniać zachowania konsumentów, by w odpowiednim momencie realizowanej kampanii dostarczyć im informacje, których w danej chwili będą potrzebowali. Ponieważ kampania zwykle składa się z etapów realizowanych w pewnych odcinkach czasu (np. miesięcznie), warto na każdy etap przygotować określone zagadnienia, które będą wyjaśniane konsumentom za pomocą różnego rodzaju treści. W ten sposób każdy nurtujący problem zostanie szczegółowo omówiony, co stopniowo zjedna przychylność konsumentów i pomoże im w podjęciu decyzji zakupowej. Warto też uwzględnić ważne wydarzenia, które związane są z działalnością firmy, ponieważ treści publikowane w ich kontekście zyskują na znaczeniu. Ponadto, wszystkie zagadnienia powinny być ze sobą powiązane, aby ostatecznie tworzyły spójną całość tematyczną.

Czy potrzebne są Social Media?

Dla każdej treści dotyczącej konkretnego zagadnienia, warto mieć przygotowane 3-4 wpisy na Social Media, aby nie tylko informować o udostępnieniu kolejnych informacji, ale też inicjować dyskusję, zachęcać do wyrażania opinii, zwłaszcza eksperckich. Relacje w Social Media są bardzo ważne dla skuteczności content marketingu, dlatego koniecznie zadbać, aby użytkownicy serwisów społecznościowych przekazywali sobie informacje o wpisach, udostępniali je innym. Dla ułatwienia zadania członkowie zespołu marketingowe sami mogą zaangażować się w dyskusję, występując w roli ekspertów.

Po co mierzyć efekty content marketingu?

Ciągła analiza sytuacji i mierzenie efektów pozwala zweryfikować, czy realizowana kampania, a tym samym tworzony content marketing jest spójny z celem szczegółowym wyznaczonym na początku. Dobrze, aby analiza dokonywała była na każdym etapie (np. miesięczna), gdyż wówczas będzie można ocenić skuteczność poszczególnych treści.

Dlaczego content marketing działa?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Ponieważ polega na tworzeniu czegoś wartościowego dla odbiorców, czegoś, co pomoże w podjęciu świadomej decyzji zakupowej. Dlatego marketing treści jest narzędziem stosowanym już w każdej kampanii e-marketingowej.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź