Każda znana marka prowadzi działania promocyjne z wykorzystaniem najnowszych, a zarazem najskuteczniejszych trendów marketingowych. Dlatego obecnie ważną częścią ich złożonych kampanii jest content marketing, za pomocą którego skutecznie podtrzymują relacje z konsumentami, dbając o swój pozytywny wizerunek.

Oto kilka naprawdę ciekawych przykładów doskonale przygotowanego content marketingu, który może stać się prawdziwą inspirację dla każdej marki.

Poniższy przegląd wypada rozpocząć do marki Kraft. Dlaczego? Ponieważ tworzyła content marketing, kiedy inni jeszcze nie wiedzieli, czym jest ta metoda promocji. Serwis z poradami www.kraftrecipes.com zawiera wiele przydatnych porad kulinarnych i przepisów, które zachęcają konsumentów do interakcji. Już od lat content marketing jest najważniejszą formą promocji tej marki.

Content marketing Sears to serwis FitStudio, gdzie eksperci fitness dostarczają przydatnych i interesujących informacji, z których ludzie ze środowiska wellness korzystają, które chętnie komentują i którymi się dzielą. Strona jest oczywiście promowana, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy docelowej. Do tego wykorzystywane są serwisy społecznościowe jak Facebook, Twitter i Pinterest, które dodatkowo dają możliwość pomiaru efektywności prowadzonych działań. Ta forma content marketingu i promocji jest stosunkowo niedroga, zwłaszcza że korzystanie z serwisów społecznościowych jest przecież darmowe.

Bardzo wartościowe treści dostarcza marka Colgate, na której content marketing składa się ponad 400 artykułów eksperckich, interaktywne poradniki, filmy informacyjne dotyczące higieny jamy ustnej i profilaktyki stomatologicznej. Te wynikające z doświadczenia informacje są cenne dla ludzi, a dodatkowo ciekawy sposób przekazu z wykorzystaniem wielu form contentu i kilku kanałów dystrybucji przekłada się na sukces kampanii. Na podstawie tak obszernych materiałów dodatkowo można stworzyć bloga eksperckiego, newslettery, a nawet ebooka.

Ikea nastawiła się na tworzenie więzi z konsumentami, która zapewni stałe z nimi relacje. Dlatego podstawą wszystkich tworzonych treści stał storytelling, a opowiedzianą historią stało się otwarcie sklepu w Malmo w Szwecji. Na Facebooku powstał specjalny album ze zdjęciami, a zainteresowani użytkownicy mieli okazję wygrać produkty Ikea. W ten sposób bardzo szybko rozpowszechniła się informacja o otwarciu nowego sklepu.

Marka Adidas postawiła na blog, który uruchomiła na jednym z popularnych serwisów . Jest to jeden z najlepszych przykładów, jak przygotować profesjonalnego bloga dla sympatyków marki i nie tylko, ponieważ znajduje się na nim wszystko, co może zainteresować potencjalnego konsumenta.

Procter and Gamble przygotował content marketing skierowany do miłośników zwierząt, którzy z publikowanych materiałów mogą dowiedzieć się zachowaniach zwierzaków, sposobach trenowania, zasadach związanych z higieną itd. Publikowany jest w specjalnym serwisie, a w ten sposób marka zarówno podtrzymuje relacje z konsumentami, ale też stale zyskuje nowych.

Coca-Cola uznała content marketing za najlepszy sposób zaangażowania konsumentów i podtrzymywania z nimi relacji. Marka do tego stopnia wierzy w skuteczność tej metody promocji, że przygotowała i udostępniła video część 1 i część 2, w którym wyjaśnia, czym naprawdę jest content marketing i jak wiele korzyści przynosi. Dla Coca-Coli najważniejsze było dostarczyć content, który angażuje i zachęca konsumentów do dyskusji 365 dni w roku, 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Dlatego za najważniejsze uznała tworzenie treści mających znaczenie dla ludzkiego życia.

Przykładem znanych marek szybko poszły również te mniej popularne, tworząc kampanie content marketignu.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź