Zwiększenie ruchu na stronie, zyskanie leadów sprzedażowych, zaangażowanie konsumentów, pozyskiwanie nowych klientów to tylko niektóre z wielu korzyści wynikających z content marketingu. Ale jak tworzyć tak skuteczne treści? Oto kilka praktycznych wskazówek odsłaniających tajemnicę sukcesu.

Kluczowe wyzwania dla content marketingu

Tworzenie, wdrażanie i rozwój content marketingu wymaga pracy zespołowej, ponieważ sukces content marketingu to przede wszystkim specjaliści o odpowiednich kompetencjach doskonale znający środowisko Internetu i zachowania konsumentów, a także orientujący się w obowiązujących trendach e-marketingu. Ich wiedza i doświadczenie, a także dokładna analiza sytuacji są konieczne, ponieważ kampania zarządzania treścią wymaga dokładnie zaplanowanych działań wynikających z określonych celów, które mają zostać osiągnięte za pomocą wysokiej jakości treści udostępnianych w Internecie.

Content marketing zawsze musi być odpowiedzią na aktualne potrzeby – tak marki (biznesowe), jak i klientów (konsumenckie), traktowanych jako wyzwania, którym trzeba sprostać. Dlatego konieczna jest dokładna weryfikacja wszystkich potencjalnych wyzwań, spośród których należ wybrać te kluczowe dla osiągnięcia ostatecznego sukcesu. Im więcej wyzwań, tym bardziej skomplikowana będzie kampania content marketingowa.

Poszczególne wyzwania najlepiej zestawić z celami biznesowymi, ponieważ ułatwi to weryfikację i wybór tych, których realizacja przełoży się na wymagane korzyści. Takie podejście pozwoli jednocześnie wstępnie sprecyzować właściwe metody dla planowanych działań.

Strategia kampanii zarządzania treścią

Niestety, badania wykazały, że ponad połowa marketerów podejmuje się realizacji kampanii zarządzania treścią bez opracowanego wcześniej planu, podczas gdy dobrze przygotowana strategia jest kluczowym elementem sukcesu. Posiadając przejrzysty plan z jasno wyznaczonymi wyzwaniami, celami, metodami, a tym samym harmonogramem i co ważne budżetem, nie tylko łatwiej jest realizować kampanię, ale też w odpowiednim momencie udoskonalać jej poszczególne elementy – co zawsze jest konieczne w przypadku działań długoterminowych.

Opracowując strategię zarządzania content marketingiem, należy:

  • określić personę będącą przedstawicielem grupy docelowej – będzie ona łączyła w sobie cechy członków grupy docelowej, dzięki czemu tworzona treść będzie stale ściśle dostosowana do potrzeb konkretnych konsumentów (wymagane jest zestawienie wyzwań, celów i cech persony na każdym etapie strategii),
  • sprecyzować cele i wyzwania konsumenta – gdyż nie tylko marka będzie je miała, ale też klient, a pomocna w ich realizacji ma być właśnie tworzona treść, dostarczająca wszelkich niezbędnych dla klienta informacji,
  • przeanalizować zachowania konsumentów – pozwoli to ocenić proces zakupowy i odnaleźć w nim ewentualne utrudnienia, z którymi ma do czynienia konsument, a które często są przyczyną porzucanych koszyków.

Znając potrzeby konsumentów, można rozpocząć tworzenie contentu dostosowanego do ich oczekiwań zarówno pod względem informacji, jak i formy przekazu. Można przygotować treści bardzo zróżnicowane, typu: artykuły, prezentacje, filmy, poradniki, a czasem nawet w postaci tzw. mixmediów, gdzie różne formy łączy się ze sobą.

Zaplanowane treści muszą mieć wyznaczoną dokładną datę, której należy pilnować w trakcie realizowanej strategii, dlatego istotne jest stworzenie harmonogramu działań.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź