Content marketing przynosi wiele korzyści przez długi okres czasu, oczywiście pod warunkiem, że całość kampanii zostanie prawidłowo przeprowadzona. Przygotowanie i realizowanie strategii bywa rzeczą bardzo trudną. Zatem, jak odnieść sukces z content marketingiem? Oto ciąg dalszy przydatnych wskazówek.

Złożona strategia i długotrwały efekt

W tradycyjnym marketingu już pojedyncze działanie miało przynosić jakieś efekty, z tym że zwykle były one krótkotrwałe. Zmiana tendencji sprawiła, że realizowane obecnie kampanie są złożone, a tym samym korzyści można spodziewać się dopiero po wdrożeniu kilku działań, jednak ich efekt zazwyczaj jest długotrwały. Jednocześnie nowe metody marketingowe mają znacznie szerszy zasięg i większy wpływ, mimo że często wymagają dużo więcej wysiłku. Wynika to z tego, że treści przygotowywane są zgodnie z potrzebami konsumentów, w związku z czym mają określoną wartość, niosą ze sobą konkretną informację.

Aby więc dostarczać naprawdę skuteczne treści, należy:

  • różne rodzaje treści dostarczać wieloma kanałami – przeciętny konsument pozyskuje informacje o marce z różnych źródeł, dlatego, przygotowując jakąś treść, trzeba się zastanowić w jakiej postaci można ją ująć i jaką drogą udostępnić, im więcej kanałów, tym więcej osób zapozna się z treścią,
  • pamiętać o wysokiej jakości treści – bez względu na rodzaj i częstotliwość publikacji, a także kanał dystrybucji, treść musi być wysokiej jakości, aby jej efekt był długotrwały, mogą w tym pomóc wcześniej przygotowane wytyczne pod względem wymogów, które powinien spełniać tworzony content.

Natychmiastowa promocja

Kluczowym elementem strategii zarządzania content marketingiem jest promocja, która powinna zostać przewidziana już na etapie planowania. Wówczas trzeba odpowiedzieć sobie na pytania:

  • dla kogo przeznaczona jest treść,
  • jaką drogą ją otrzyma,
  • jak zostanie o niej poinformowany.

Dwa pierwsze aspekty będą wyznacznikiem trzeciego, czyli właściwej metody promocji, która również wymaga uwzględnienia odpowiednich metod i kanałów informacyjnych. Wśród nich na plan pierwszy wysuwają się serwisy społecznościowe, może to być również buzz marketing.

Aby jednak promocja przyniosła oczekiwane rezultaty, za jej przeprowadzenie powinni być odpowiedzialne osoby o właściwych kompetencjach, które znają środowisko Internetu i zachowania użytkowników, ale też potencjalnych konsumentów.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź