Co sprawia, że czytelnik lub widz powraca do przeczytanej książki i oglądniętego filmu, oczekując z niecierpliwością kolejnych odsłon serii, jeśli tylko pojawią się ich zapowiedzi? Dzieje się tak, ponieważ są ciekawe, atrakcyjne, zawierają ładunek emocjonalny i intelektualny, odpowiadają na potrzeby odbiorcy. Taki właśnie powinien być content marketing.

90% marek codziennie publikuje nowe treści, a 60% użytkowników podąża za marką właśnie ze względu na nie. Treści te to tzw. content marketing będący alternatywą dla reklamy, na którą odbiorca coraz bardziej staje się obojętny.

NIE dla reklamy?

Przeciętny użytkownik poszukuje w Internecie informacji i oczekuje, że je znajdzie – nawet te dotyczące marki. Jednak nie szuka ich w reklamie, która wprawdzie ich dostarcza, ale czyni to w dość nachalny sposób, co budzi irytację, a tym samym negatywne nastawienie do marki. Użytkownik oczekuje, że w Internecie (również w znajdujących się w nim materiałach promocyjnych) znajdzie potrzebne mu porady, wartościowe i wiarygodne, czyli o cechach zupełnie niekojarzonych z tradycyjną reklamą.

Użytkownik jest dziś bierny wobec jednostronnego przekazu, oczekując komunikacji, która dostarczy mu odpowiedzi na stawiane pytania.

Dlatego właśnie content marketing

Content marketing to tworzenie i dostarczanie wartościowych treści, zgodnych z oczekiwaniami określonych odbiorców – potencjalnych klientów. Jest to narzędzie, a właściwie zestaw wielu narzędzi, stanowiących ważną część działań promocyjnych prowadzonych w Internecie. Narzędzia te to różnorodne formy przekazu – oparte o tekst i obraz, które mogą mieć też formę multimedialną. Content marketing to technika mająca na celu tworzenie i rozpowszechnianie wartościowych i unikalnych treści, które przyciągają uwagę odbiorcy i angażują go. W efekcie wywołują na odbiorcy określony wpływ, ukierunkowują go, co przekłada się na sukces marki.

Content marketing to treści będące 100% odpowiedzią na potrzeby użytkowników, a przy ich tworzeniu nie tylko ilość jest ważna, ale też jakość.

Technika marketingowa

Na content marketing składają się więc różnego rodzaju treści, przy czym bardzo ważne jest umiejętne ich dobranie. Wybór formy przekazu warunkuje wiele czynników, jak: grupa docelowa i jej preferencje jako odbiorców przekazu, tematyka będąca przedmiotem przekazu, specyfika marki i założenia biznesowe, cel strategii marketingowej. Zawsze warto też zweryfikować skuteczność dotychczas stosowanych metod, by określić oczekiwania odbiorców, na podstawie już zaobserwowanych zachowań. Prawidłowy dobór formy przekazu, czyli content marketingu, wymaga poznania grupy docelowej, a następnie sukcesywnego sprawdzania efektywności wybranych form.

Ta nowa i skuteczna technika marketingowa przynosi korzyści zarówno marce, jak i użytkownikom (konsumentom). Dla konsumentów wartościowa treść to możliwość zyskania wiedzy dostarczonej przez ekspertów i skorzystania ze specjalistycznych porad – co tylko pozytywnie wpływa na stosunek konsumentów względem marki. Natomiast dla marki jest to okazja do nawiązania trwałych relacji ze ściśle zdefiniowaną grupą odbiorców, zainteresowanych produktem bądź usługą i gotowych do rozpowszechniania pozytywnych opinii na jej temat.

Konsumenci wierni marce, która zwraca ich uwagę wartościowym content marketingiem, są zaangażowani w działania, chętnie biorą udział w komunikacji, pozostawiając leady sprzedażowe, zgadzając się na subskrypcję newslettera itd. Co ważne, taka postawa nie jest działaniem jednorazowym, ale czynnością powtarzalną – tak bowiem zachowuje się wierny marce konsument.

PODOBNE ARTYKUŁY

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź