Content marketing to sprofilowany przekaz, dostosowany do potrzeb grupy docelowej, oczekiwań konsumenta. Jest częścią interaktywnej kampanii marketingowej, w której do przesyłania wysokiej jakości komunikatów wykorzystuje się kanały dostępne w Internecie. Z założenia content marketing nie tylko ma być dostarczany użytkownikom, ale użytkownicy powinni też móc go sami odnaleźć.

Uwzględnij 5 cech content marketingu

W content marketingu najważniejsza jest informacja, nie perswazja przekazu – co jest domeną reklamy. Na bazie konkretnej informacji przygotowywany jest komunikat w formie odpowiedniej dla zdefiniowanej grupy docelowej, na którą ma przecież oddziaływać. Content marketing powinien być:

  • wiarygodny – czyli wartościowy pod względem merytorycznym, dlatego tak ważne jest odwoływanie się do opinii ekspertów,
  • rzetelny – czyli oparty na prawdzie, fachowej wiedzy wynikającej z badań i przekazanej w sposób dokładny,
  • praktyczny – czyli przydatny odbiorcy i całej grupie docelowej, możliwy do zastosowania w życiu codziennym, przez co zazwyczaj jest odpowiedzią na pytania stawiane przez konsumentów,
  • unikalny – czyli stworzony na potrzeby danej marki i danego konsumenta, dlatego nie może być kopią treści już istniejącej w Internecie,
  • przystępny – czyli w formie łatwej do odczytania, ale nie pozbawionej zasadniczych wartości.

Zrozum odbiorców

Dobry content marketing jest efektem zrozumienia potrzeb odbiorców, którym udostępniane są treści zawierające odpowiedzi na ich pytania. Aby content przyniósł oczekiwane rezultaty musi być zgodny z oczekiwaniami konsumentów.

W content marketingu nie ma miejsca na nic nie wnoszące treści niskiej jakości. Content marketing to atrakcyjne i angażujące, wysokiej jakości treści o dużej wartości merytorycznej.

Zadbaj o jakość

Wysokiej jakości teksty, na których opiera się content marketing, to długoterminowa inwestycja, która przełoży się na pozytywny wizerunek marki, zjedna jej wieku użytkowników i przyczyni się do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Internet jest obecnie źródłem wiedzy dla użytkowników, którzy na podstawie znalezionych w nim treści weryfikują opinie o marce. Dlatego tak ważne jest, by content marketing i tworzące go treści były wysokiej jakości, wartościowe i przydatne dla użytkowników.

Zainteresuj i zaangażuj

Zainteresowanie content marketingiem jest większe niż tradycyjną reklamą, ponieważ użytkownicy są bardziej zaangażowani, a co za tym idzie większy też jest zwrot z inwestycji.

Wysokiej jakości content marketing jest bardzo ważny dla skutecznej promocji. Wartościowe treści – oparte o dobre teksty – są doceniane zarówno przez wyszukiwarki internetowe (czyt. Google), jak i użytkowników. Wartościowy i atrakcyjny content angażuje użytkowników, co też wpływa na pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Algorytm analizuje tekst, oceniając jego jakość, ale bierze też pod uwagę, w jakim stopniu interesują się nim użytkownicy.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj odpowiedź